Fw: SATA raid v linuxu????

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Čtvrtek Květen 13 12:44:57 CEST 2004

	Ano u SCSI bych řekl, že to lze možné (reálnou komerční technologii neřeším). U ATA ne, u SATA nevím.

> kanálu nebo na úplně jiné sběrnici? Tomu se mi nechce věřit. Spíše
> předpokládám, že jádro komunikuje přímo s jednotlivými disky
> a logické
> zapouzdření do RAIDu vykonává až vyšši vrstva. Na rozdíl od hw-raidu,

	Ale to by stále stačilo i u vícekanálových řadičů, nás přece netrápí toky mezi externím řadičem a disky (perifériový bus), ale vytíženost úzkého hrdla, kteréžto je zpravidla PCI bus (proto se nepozastavuji u serveru na využití AGP na tyto věci, protože grafika není ten žrout prostředku - neviděl jsem v praxi, ale beru to jako good idea) a DMA přenos by měl stačit i u vícekanálového řadiče nad jedním logickým RAID polem jen jeden = mezí tzv. main memory a řadičem (1 PCI přenos, zbytek může jít po vlastních nesystémových sbernicicích). Zařízení, které by to zvládlo přece není složité a tedy by nemuselo být ani drahé...