Limitovani poctu oteviranych spojeni na port za cas pro IP adresu

Zdenek Kaminski sutr na valachian-labs.com
Čtvrtek Květen 13 13:41:13 CEST 2004

On Thu, 13 May 2004, Petr Simek wrote:

> Ta volba recent vypada zajimave, ale limit jsme nenasel - nemyslite iplimit?
> Co jsem se dival na iplimit, spis se hodi k omezeni poctu soucasnych
> spojeni, ale ten recent vypada ze by na to mel stacit sam - volba seconds
> soucasne s hitcount by to mohla byt. Vyzkousim to.

hafera$ /sbin/iptables -m limit --help
limit v1.2.8 options:
--limit avg                     max average match rate: default 3/hour
                                [Packets per second unless followed by
                                /sec /minute /hour /day postfixes]
--limit-burst number            number to match in a burst, default 5

a jak psal drive Pavel, myslim to na urovni netfilteru.

> Nicmene chtel bych polozit dotaz k tomu prikladu co je v howto :
>
> # iptables -A FORWARD -m recent --name badguy --rcheck --seconds 60 -j DROP
> # iptables -A FORWARD -p tcp -i eth0 --dport 139 -m recent --name badguy --set -j DROP
>
> prvni volba ma prohledat seznam badguy a kdyz tam najde zaznam zdrojove IP
> ktery neni starsi 60ti sekund tak paket zahodi. Druha volba kontroluje zda
> IP pristupuje kamkoliv na port 139 a pokud ano, zapise ho do badguy nebo
> aktualizuje jeho zaznam.
>
> Nemelo by to byt obracene?

A pokud budete hazet podle vice ruzncyh pravidel ony IP adresy do toho
badguy listu za ucelem zablokovani teto adresy, vyplati se to prehodit?
Hmm? :-)

Ad odpoved, kdyz ta pravidla budete mit prave vedle sebe a v libovolnem
poradi, tak vysledek bude stejny...

Berte to tak, ze to je jen priklad pouziti.

Obecna rada: pri stavbe firewallu je obcas vhodne se zamyslet na tim,
jestli jen pouzivat INPUT, FORWARD a ostatni vestavene moznosti nebo si
definovat vlastni a tak zrychlit pruchod paketu firewallem. Ale to je
znama pisnicka...

Z.K.
--
Wallachian Laboratories? Freeride in UN*X systems...