make : command not found

Jaroslav Aster orm na humlak.cz
Neděle Květen 16 10:53:26 CEST 2004

Dobry den,

V Sun, 16 May 2004 08:06:02 +0000, Z.Kováč napsal(a):

>  Zdravím
>  Včera jsem se snažil nainstalovat Okle 0.4 a nepovedlo se.
>  Postup : Rozbalil jsem soubor okle-0.4.tar.gz a vzniklí adresář jsem
>  přesunul do file:/opt . Následně jsem si otevřel adresář /opt/okle a
>  dle příloženého návodu zadal příkazi
>  #  ./configure  ( proběhlo v pořádku )
>  # make  ( chybová hláška - bash: make: command not found ).
>  Prosím o radu co dělám špatně, je to poprvé co instaluji něco bez
>  přípony .prm. Používám OS SUSE Linux 9.0 professional a deskopt KDE.
>  Příkazi jsem zadával v Shell konsoli.

zrejme nemate na svem pocitaci nainstalovan program make. Nainstalujte si
ho a pak zkuste kompilaci znova. Program make se vetsinou nachazi v
samostatnem balicku. Zaroven si zkontrolujte, jestli mate nainstalovany i
ostatni vyvojove nastroje tj. prekladac, devel knihovny. Vetsina programu
distribuovanych se zdrojovym kodem ma prilozen soubor, kde je popsano, co
vse je potreba pro kompilaci. Pokud takovy soubor nenaleznete, tak
hledejete na domovskych strankach programu.

--
Jaroslav 'orm' Aster