Kontra Outlook

Milos Prudek prudek na bvx.cz
Úterý Květen 18 15:30:31 CEST 2004

http://www.spoxdesign.com/web/overview/technology/proc_oss_souhrn.html

> Tedy: Seznam veci, ktere muzu odrikat, kdyz se na me lidi, s jejichz
> pocitaci mam co do cineni, obrati a reknou: "A proc vlastne na ten
> Outlook tolik nadavas? Co je na nem spatneho? Mne se v nem dela dobre."

Na argument "Mne se v nem dela dobre." nelze zaútočit tak snadno, jak se
na první pohled zdá.

Tento argument totiž v sobě obsahuje i

- "mě to stačí" a
- "nemám čas učit se používat nové věci, i když mají více funkcí,
protože mi funkce Outlooku stačí (nechci se učit)"
- "nepotřebuju program který nenakazí viry, protože už mám antivir (umím
s ním zacházet, je to lepší než muset se učit něco nového"

Jako červená nit je tam ten skrytý, nevyslovený argument "nechci se
učit". Ani na něj bych neradil zaútočit přímo ("vy jste líný se učit"),
protože hromada lidí se i tak musí učit jiné (nepočítačové) věci, a je
kontraproduktivní jim i NEPŘÍMO naznačovat že jsou hlupáci nebo lenoši.

Ale je jeden argument, který funguje: peníze. Vyčíslete lidem, že
přicházejí o peníze. Přepočítejte na peníze licenční poplatky, ztracený
čas odvirováním, všechno co se dá přepočítejte na ztracené peníze.
POZOR, pokud vaši uživatelé jsou zaměstnanci nějaké firmy, musíte
argument o penězích předložit jejich ekonomovi - zaměstnancům je srdečně
jedno, jaké má jejich firma náklady.

A přečtěte si ten výše uvedený dokument.

--
Milos Prudek