Fwd: Namet na disertacni praci

Jiri Baum jiri na baum.com.au
Úterý Květen 18 16:17:19 CEST 2004

Dobrý den,

Michal Kurka:
>     Disertacni prace by pak mela splnovat predevsim podminku, ze se jedna
> o vedeckou praci. Prakticke (presneji "inzenyrske") zalezitosti by spise
> mely byt jen pomocne a nemely by byt nosnou konstrukci, jako je tomu treba
> u diplomove prace. Na druhou stranu "vedecke" pro me neznamena honosne
> blaboleni o nicem, ktere jen zbytecne spotrebovava papiry a cas ctenaru.
> Melo by vyustit ve spolecensky prinos.

Jedna možnost by byla vymyslet lepší, případně ideální hlasovací systém pro
projekt iRATE
http://irate.sourceforge.net

Pro ty kdo neovládají angličtinu, nebo nemají web hned při ruce, jedná se o
program, který stahuje (legálně) hudbu z webu, přičemž uživatelé hlasují co
se jim líbí a co ne. Server pak provádí korelace hlasování a doporučuje
hudbu, která má nejlepší pravděpodobnost že se bude danému uživateli líbit.

Systém korelací mi připadá podle popisu dost jednoduchý, a jistě by šel
vylepšit, například s pomocí teorie hlasovacích systémů (Condorcet a spol.).

Z vědeckého hlediska je možné stávající a nově vymyšlené systémy porovnat
(nakolik dokážou předpovědět skutečné hlasy) a získat tak příslušné množství
tabulek výsledků i jednoznačný závěr, která metoda je nejlepší.

Z hlediska společenského přínosu by kvalitní hlasovací systém znamenal
nahrazení hlavní zbývající společenské funkce hudebních vydavatelství, totiž
výběru kterou hudbu vydávat a kterou ne, a pravděpodobně by to dělal lépe.
(Distribuci už zvládne lépe Internet; nahrávání zvládne hůř sice, ale pořád
ještě přijatelně běžně dostupná elektronika. Tím zbývá jen finanční odměna
umělců, a je dost možné, že stejně jako ve světě linuxu to půjde líp bez ní.)

Pokud Byste to chtěl dělat, doporučoval bych jako první krok se skontaktovat s
autory, jestli mají zájem a jestli na tom náhodou už někdo nepracuje.

To je ovšem okamžitá reakce; možná by měl někdo založit projekt, který by
shrnoval nevyřešené problémy FLOSS, které si zaslouží univerzitní projekt,
aby si studenti, kteří chtějí svět linuxu vylepšit, mohli prostě vybrat...
Jistě by to byl zajímavý seznam.

Jiří Baum
--
Jiri Baum <jiri na baum.com.au>           http://www.csse.monash.edu.au/~jirib