Kompilovat kernel??? *was* Re: .config na IBM server

AntiTrust - AT antitrust na centrum.sk
Úterý Květen 18 16:44:06 CEST 2004

Jan Houstek wrote:

> V .config je jen velmi malo (jestli vubec) voleb, ktere mohou podstatne
> ovlivnit vykon systemu (nepocitame-li mezi "optimalizace" napr. zapnuti
> SMP na viceprocesorovem stroji <g>). Asi jedine, co hraje roli, je vyber
> spravneho modelu procesoru (distribuce ovsem vetsinou nabizi separatni
> baliky pro ruzne procesory) a trochu zalezi i na kompilatoru (a mire
> pouzitych optimalizaci).
>
> "Vyhazenim nepotrebnych veci" tezko neco ziskate. Mozna na systemu s
> extremnim nedostatkem pameti, ale ne na Netfinity 3000. Navic ty
> [...]

Hi.

Ked tu uz zacala ta tema, tak sa pripojim. Tuto otazku mam v TODO uz
davnejsie a kedze sa vyskytla prilezitost...

V kompilacii kernelu som dost zbehly, resp. viem co si nechat a co vyhadzat.

Lenze z mailov, kt. som si teraz precital {ako Vase reakcie na pana
M.J.} aj z mojich predoslych dohadov vyvstava otazka:

Ak mam proxy kt. ma zvacsa P233MMX al. C400 a 64-256MB RAM (zvacsa
postacujucej) ^ bezi na nom malo a hlavne nepouzivanych sluzieb s
vynimkou squidu (ten je hodne pouzivany) -- je dovod kompilovat si
vlastne jadro?

***
Zatial som pouzival metodu - vyhadzem USB*, sound*, net* [az na pouzite
+2-3 typy sietoviek] a kopec dalsich typu FAT a VFAT, ISA, ACPI, ... uz
ma nenapada :)
{zvysok su ozaj potrebne veci a davam to priamo do jadra ...}

Vysledny kernel ma 0,9 - 1,1MB.

Ak skompilujem default .config moj .deb ma 10MB, ale kernel zvacsa o
10-120KB menej [zvysok=moduly].
***

Ak tym neziskavam vykon [a nepotrebujem patche typu xfs etc.] - pre co
vlastne si kompilujete kernel vy?

Rad sa dam poucit.

Vdaka.

AT

PS:
Je k uvedenemu cosi na Nete?
Nevygg som nic zaujimave.

-=x=-
Skontrolované antivírovým programom NOD32