Kontra Outlook

Martin Lebeda mlebeda na centrum.cz
Středa Květen 19 11:03:18 CEST 2004

Dne 18.05.2004 v 15:58 +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek napsal(a):
> 	Pres politiky jde nastavit pracovni prostredi (ze to admini
> nevyuzivaji a povazuji za zbytecny luxus jehoz jsou nehodni je vec
> druha) tak, ze si uzivatel skoro neskrtne...

U nás zastáváme liberálnější postoj - uživatel ať si používá
co chce (legálně samozřejmě), je vedlejší zda to free software (v
nejmilitantnějším smyslu) nebo komerční sw který firma zakoupí. Pokud
někomu z nějakého důvodu nevyhovují základní prostředky může si
nainstalovat co chce a pokud tím něco poškodí (vypnutí antiviru
apod.) má též odpovědnost za následky. Své zaměstnance naši šéfové
hodnotí podle podaného výkonu, nikoliv podle používaného sw.

Dne 18.05.2004 v 15:30 +0200, Milos Prudek napsal(a):
> Na argument "Mne se v nem dela dobre." nelze zaútočit tak snadno, jak se
> na první pohled zdá.

Tento argument jsem vždy uváděl jako postačující důvod proč užívám i
jiný software (obvykle když někdo nevěřícně zírá na můj vim a mutt
což nejsou na windows obvyklé sw). Myslím že "mne to vyhovuje" je
jeden z nejpodstatnějších a nejpádnějších argumentů vůbec.

> [...]
>
> - "mě to stačí" a
> - "nemám čas učit se používat nové věci, i když mají více funkcí,
> protože mi funkce Outlooku stačí (nechci se učit)"
> - "nepotřebuju program který nenakazí viry, protože už mám antivir (umím
> s ním zacházet, je to lepší než muset se učit něco nového"
>
> Jako červená nit je tam ten skrytý, nevyslovený argument "nechci se
> učit". Ani na něj bych neradil zaútočit přímo ("vy jste líný se učit"),
> protože hromada lidí se i tak musí učit jiné (nepočítačové) věci, a je
> kontraproduktivní jim i NEPŘÍMO naznačovat že jsou hlupáci nebo lenoši.

Četl jsem pojednání o tom jaký rozdíl je mezi Wordem a TeXem od pana
Olšáka a jeden z významných argumentů byla čitelnost formátu a to
nejen za rok, ale ještě i za 10 let. Z hlediska IT to je
nepředstavitelně dlouhá doba, ale z hlediska jiných oborů to není tak
dlouho na to abych se nechtěl podívat do starých záznamů. Svůj
textový mbox si prohlédnu snadno, ale binární DB outlooku? Navíc se
do něj podívám i jinde než na svém počítači, mohu jej prohledávat
nejen z outlooku atd. A nemusím se učit stále něco nového protože můj
sw se vyvíjí dostatečně pomalu :-) a mám čas se učit něco
podstatnějšího než stále dokola ovládání svého mail klienta. A můj
šéf mi přeposílá své maily z nichž chce vytáhnout .exe přílohu, neboť
jeho verze outlooku mu ji vůbec nenabídne :-) (a údajně se to podle
našeho správce windows nelze ani přepnout, o čemž pochybuji, ale
nechci to studovat).

----

Ale jaké máte vlastně argumenty pro to aby jste vůbec někoho
přesvědčoval? Dříve jsem býval také takový, ale už to nedělám,
ať si každý používá co chce.

Potřeba změny musí podle mého názoru vycházet od uživatele. Pokud se
snažíte sebrat někomu nástroj se kterým je spokojen, nedivte se že se
brání. Požadavek na změnu musí vycházet od uživatele nebo z
dostatečně vysokého místa, jinak asi neuspějete.

--
Martin Lebeda
  ...nebruc, taky jsi se ucil...