Kontra Outlook

David Michal david.michal na rabatcr.cz
Středa Květen 19 11:05:54 CEST 2004

Zdravim,
On Exchange muze byt opravdu nasazen behem vikendu. Za predpokladu, ze
jiz vsichni users maji svoje Outlooky. A pokud pominu ty obrovske edb
soubory, kde se uklada vsechna posta(a uplne vsechno ostatni) vsech
users tak je to i celkem sympaticky system. Ale problem je nekde jinde.
Napr. ja mam na siti necelych 100 users, licence na Exchange by nas
staly i se serverovym OS  necely 1/2mil. Realny predpoklad vyuziti
groupware je cca 15-20% uzivatelu. Tzn. za 1/2mil. bych mel groupware
pro cca 10-20 lidi, kteri doopravdy vyuziji sdilenych kalendaru, ukolu
apod. Zbytek users si stejne bude cist postu tak jako ted a na nejake
kalendare, ci ukoly si ani nevzpomenou. Pro tento pocet lidi jiz budu
potrebovat dedikovany server, takze vysledkem bude jeden server pouze
pro groupware, ktery smysluplne vyuziva 10-20 lidi, zbytek si z toho
taha jenom postu.
Bylo by pekny, kdyby se domluvilo 10+ spolecnosti, ze daji vyvojarum
"x,y,z" n tis. CZK mesicne, aby jim napsali MAPI connector pro IMAP,
eCalendar a LDAP a ten by pak uvolnily pod GNU/GPL a bylo by po
problemu. :) Ale to je pouze utopie, ktera mi ted probehla hlavou. Do te
doby tu budou tri hotova komerci groupware reseni a desitky ruzne
nedodelanych.
David

P.S. Slavo jak se vede?  Napis mi nekdy na muj mail.