Zarovnani paketu ovladacem sitovky

Středa Květen 19 19:29:15 CEST 2004

On Wed, 19 May 2004, Dalibor Straka wrote:

> nevite kde v retezci aplikace->tcp->ip->ethernet se zarovnavaji pakety
> na urcitou delku? Treba paket velikosti 65Byte se zarovna na 66Byte.

Nikde. Zadne zarovnavani se neprovadi (*). Mozna v aplikaci samotne.

(*) Pominu-li mozne doplnovani ethernetovych ramcu ma minimalni velikost
(pokud to hloupy hw nedela sam) a to, ze implementace protokolu
pravdepodobne davaji prednost "kulatym" hodnotam, kdyz maji moznost
urcit, jak bude paket dlouhy (napr. pri sestavovani hlavicky, nebo pri
segmentaci/fragmentaci).