Kontra Outlook

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Čtvrtek Květen 20 08:26:01 CEST 2004

	Vynechal jste tu zakladni - je treba stanovit co od systemu ocekavame a teprve pak vybirat vhodny system. Pak take nemuze nastat to, co bylo popsano - tedy ze sef dojde s necim naprosto neotrelym a ted babo rad jak to vyresit...

> 1. Predpokladam, ze pokud stravite x casu nasazovanim sw, stravite
> tento cas predevsim studovanim dokumentace. -> Budete sw rozumet
> mnohem vice nez kdyz neco 'odklikate' v pruvodci.

	Ano a to plati u vsech systemu - ja treba bez uzardeni priznavam, ze NEUMIM NAINSTALOVAT Win2000 server a vyssi (NT jsem ve sve dobe jeste zvladal) - ano odklikat kde co umim taky, taky namitnete, ze rozbehnout Win2003 server je celkem jednoduche, urcite mate pravdu, stejne jako strcim do CDROM postupne nekolik placek s Linuxem a mam rozbehany nejaky ten Linux (treba Knoppixe mam na jednom CD<g>) - citite rozdil v tech pojmech a citite tu naprostou shodu v techto pristupech bez ohledu na to, zda-li je to Linux nebo produkt od MS? Zda-li Linux nebo MS Windows o tom to totiz vubec neni...

> 2. Pokud jste vyskoleny odbornik na exchange s mnohaletou praxi,
> nevidim duvod, proc pouzit neco jineho, cemu nebudete rozumet. ->
> predpokladam jsem ze zacinate od nuly.

	No vidite a prave proto, ze takoveho odbornika ve firme mame jsme nasadili tento system (a uprimne, Lotus Notes (jak nekdo vyzdvihoval) jsem videl nekolikrat v provozu (300+ zamestnancu - at muzeme porovnavat) a nasazovani a provoz ridi/resi samotna IBM (kdo jiny by to mel umet lepe?), nepripada mi to jako radove lepsi system, vyjma integrovane plochy na vsechno a v podstate databazove-operacniho system Domino)

> 3. Nepredpokladam, ze rozhodnuti nasadit groupware probiha ze dne na
> den, takze prumerne inteligentni clovek ma dost casu zkouset a
> pripravit se.

	Urcite ne ze dne na den, ale take nasazeni nemusi/casto nemuze trvat mesic... - samozrejme, ze se nasazuje po definovanych etapach, ale velkemu poctu zde pritomnych neco vysvetlovat o tom, jak pracuje (= by mel pracovat, aby jeho prace byla skutecne prinosem) systemovy integrator je jak hazet hrach svinim (prosim bez urazky, nemyslim to zde)

> 5. Predpokladam, ze prumerne inteligentni sef se vas zacne ptat jak
> to ze neco nejde, v software, ktery jste vybral, kdyz v sousedni
> firme to jde.

	Ano a casto je na to trivialni odpoved a odpovednost na sefovi - sousedni firma proste mela jine zadani/pozadavky na vstupu... ano systemy jsou modularni a customizovatelne, ale nikoli gumove...

	Takze znovu opakuji - nesmyslna "walka", zda-li MS Windows nebo Linux takto vubec nestoji (a naopak silne poskozuje vsechny zucastnene), jde o pracovni nastroje a efektivitu provozu - odpovezte si sami, zda-li se drive manualni efektivita v beznych provozech diky IT zvedla tolikrat, kolikrat se do ni investovalo a to jednak v case, jednak v mnozstvi vynalozenych prostredku a zda-li ta lidska sila by v tech provozech i dnes nebyla levnejsi nez nablyskane, derave, polofunkcni systemy, ktere se prodavaji a to i firmami svetoveho renome (ano, nic lepsiho neni, ale to neni vhodny argument).