Kontra Outlook

Peter Cernoch pcernoch na volny.cz
Čtvrtek Květen 20 12:57:30 CEST 2004

> vybrat si cernou skrinku protoze je to "vyhodnejsi" je ve skutecnosti
> dobrovolna volba nesvobody

Mozna jsem sam ale cerna skrinka je pro mne vetsina software
ktery pouzivam :-)
Diky znalostem a casu ktery mam muzu jen verit ve slusnost lidi kteri
jej vytvareji a v to ze ti dalsi co jej doporucuji nekecaj,
protoze stejne neverim ze vidi dovnitr :-)

Navic, pod zminenym "libi se mi" a "dela se mi v tom dobre"
podle mych kriterii neni jen vnejsi vzhled, ale i format dat,
moznosti spoluprace a to abych byl schopen sdilet data s kolegy
a ze mi program nasilne nevnucuje jedinou spravnou cestu.

Ale asi jsem se nevyjadril presne - myslel jsem cernou skrinku
z pohledu uzivatele, tedy ze jako uzivatel nevim co to uvnitr dela.
Takze vlastne mate jistym zpusobem pravdu - kvuli tomu ze nejsem schopen
urcit co se deje v programu jsem skutecne jistym zpusobem nesvobodny.

Neco jineho plati pro lidi kteri jsou "od fochu" a pod.
Tem treba produkt nevyhovuje a proto jej nepouzivaji
a mluvi o tom.
To je taky vyjadreni svobody.

A jestli nekdo uznava podobne hodnoty, premysli a pod.,
zahrne je do onoho sveho "vyhovuje mi".

> urednici v Bruselu za nas vybrali sw patenty - vic jim to vyhovovalo

O tom mi ani nepovidejte!!!

Problem je ze my se tady bavime o vyberu za sebe.
Oni meli vybirat za nas a pro nas, k cemuz ale zrejme nedoslo.

Nevim jak se proti tomu branit a co delat - nelibi se mi kdyz
nekdo za mne rozhoduje a jeste k tomu blbe.

Nejake (rozumne) navrhy?

Petr