Postupne odesilani mailu v postfixu

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Čtvrtek Květen 20 18:46:39 CEST 2004

spatkalnx na luzanky.cz napsal(a):

> Opravil jsem tedy i filter na:
> filter  unix    -       n       n       -       2       pipe    flags=Rq
> user=antivir
>   argv=/usr/bin/amavis ${sender} -- ${recipient}
>
> Ale i tak to s klidem otevrelo 4 spojeni. Zatim jsem negeneroval zadnou
> vetsi zatez, jestli je nejaky limit kdy se to zastavi.
> Petr

Sorry, jestli jsme mimo, ale doposud jsme mel za to, ze maily odesila
daemon smtp a nikoliv smtpd, ktery je naopak prijima.

Omezit by tedy bylo treba radku

smtp      unix  -       -       n       -       -       smtp
  pripadne jeste pokud ma vyznam ve vasi konfiguraci
relay     unix  -       -       n       -       -       smtp

Tim co popisujete vyse jen zarizite, ze se neprijimaji vice nez dva
dopisy najednou, cimz muzete vyznamne zkomplikovat dorucovani posty.
Pokud se vam nekdo pokusi ve stejny okamzik dorucit vice dop[isu, dojde
pravdepodobne k timeoutu a zdrojovy server se bude pokouset casem znovu.
Pokud ale mate konexe skutecne jen 2 a jen trochu vetsi mailovy provoz,
muze se situace opakovat a mail nakonec po nekolika dnech pokusu skoncit
jako nedorucitelny.

Honza

--