FreeBSD

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Čtvrtek Květen 20 18:50:51 CEST 2004

On Thu, 20 May 2004, [Windows-1250] Miloš Lesák wrote:

> Zdravim vsetkych.
> Chcem sa opytat na Vas nazor na FreeBSD verziu unixu.
> Kolega bol na skoleni ohladom bezpecnosti a prednasajuci vypustil
> hlasku :"Linux je deravy ako varecha na rezance!"

*BSD pouziva velmi podobny bezpecnostni model jako Linux a krome jadra a
nekolika knihoven na nem budete provozovat v podstate identicky software.
Dira v sendmailu se vas bude tykat na libovolnem linux-like systemu (*).

Jinak linuxovy kernel v dnesni dobe nabizi nekolik zajimavych veci jako
ruzne implementace MAC (RSBAC, SELinux, Grsec 2.x, Medusa ...) a stejne
tak je k dispozici rada hardening patchu (OpenWall, exec_shield, PaX, ...),
auditnich nastroju apod. V tomto smeru se lze dosyta vyradit.

> Odporucal prave tuto verziu unixu ako najlepsiu free volbu na severy
> (mail, web, squid...).

Coz o to, nektera *BSD funguji slusne. Neda se jednoznacne rict, ze by
jedno byl nejak vyrazne lepsi ten ci onen system, ale v kazdem pripade ma
smysl pouzivat na ruznych serverech ruzne systemy v zajmu zvyseni
diverzity.

-- Honza Houstek

(*) Kdosi mi nedavno vysvetloval, ze kdyz o Linuxu rikam, ze to je unixovy
nebo unix-like system, neni to zcela koser, nicmene rikat ostatnim
systemum linux-like je zcela v poradku :)