Gigabit - NFS nebo neco jineho?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Květen 20 21:49:18 CEST 2004

On Thu, May 20, 2004 at 01:50:12PM +0200, Jakub Jirků wrote:

> Mno do ftp se loguji jmenem a heslem a kdyz se jednou pripojim, nemohu
> si zvysit prava. Do nfs se ,,loguji`` (ono do bezstavoveho protokolu
> se loguje dost spatne) adresou stroje ze ktereho pristupuji a jmenem
> uzivatele a pomoci su si muzu (jsem li root na klientovi) menit prava
> na jakehokoli uzivatele.

Což je celkem logické, protože NFS byl navržen typicky pro situace, kdy
máte na obou počítačích společnou správu a obvykle také společnou databázi
uživatelů (např. sdílenou přes NIS). Pro takové situace je NFS velmi
vhodnou variantou. Pokud tomu tak není, dá se použít leda na nasdílení
adresáře read only pro "širokou veřejnost".

                                                         Michal Kubeček