USB stick

Dracula007 dracula007 na atlas.cz
Sobota Květen 22 21:43:55 CEST 2004

Ahoj,

   rozhodl jsem se poridit si USB stick (takovej ten nesmysl s pameti
   do USB portu), a chci po tom aby:

   1) to pod Linuxem behalo bez jakychkoliv problemu. To myslim
      vyzaduje zejmena ze to musi podporovat USB storage class.

   2) to melo poutko (jako privesek na klice), a aby se to pokud mozno
      nedalo jednoduse poskrabat (napr. pogumovany povrch).

   3) vyhodou by byla i ochrana typu "trikrat a dost" - zajisteni
      heslem s tim ze pokud se zadaji tri chybna hesla dojde ke
      smazani ulozenych dat.

   4) to umelo USB 2.0

   Sestavil jsem si takovou tabulku, nicmene informace u vetsiny
   produktu jsou dosti spore a vsichni dobre vime ze to co je v
   manualu casto neni az tak uplne pravda. Takze pokud mate nekdo jine
   zkusenosti s temi produkty, ozvete se prosim. (Neuvadim jednotlive
   varianty velikosti, domnivam se ze vsechny budou stejne.)

   Transcend FlashDrive - http://www.transcendusa.com/
                        - u vetsiny je psano "driverless", cili asi
                          podporuji USB storage class

   Maxton / VMAX - http://www.vmax.com.tw
                 - primo uvedena podpora jadra 2.4.0, (cili asi USB
                   storage class?)
                 - nevidim na nem zadne poutko

   FlashDrive Rubber - http://www.canyon-tech.com
                     - podpora linuxu je mi neznama
                     - pogumovany, s poutkem

   Gembird F-Watch - http://www.gembird.com
                   - zrejme podporuji USB storage class, zda se ale ze
                     existuje pouze USB 1.1 verze

   Teac Flash Drive Smart - http://www.teac.com
                          - uvedena podpora jadra 2.4.0

   Apacer - http://www.apacer.com
          - uvedena podpora jadra 2.4.0

   A-Data SpeedDrive - podpora linuxu je mi neznama

   Kensington DataTraveler - pravdepodobne USB storage class, ale
                             jisty si nejsem

   QDI USB Flash Disc Deluxe - http://www.qdigrp.com
                             - stranky vyrobce o usb pametich zaryte
                               mlci
                             - zrejme podporuje jadro 2.4.0, ale v
                               tomto foru se objevily nejake
                               stiznosti, ale design je velice pekny

   SanDisk Cruzer Mini USB - http://www.sandisk.com
                           - zrejme podporuje jadro 2.4.0 (nikde to
                             neni uvedeno, ale ke stazeni jsou drivery
                             jen pto Win98)

  Mym favoritem je zrejme SanDisk a Maxton/VMAX, pripadne Gembird
  F-Watch (kdyby se nahodou ukazalo ze umi USB 2.0).

  U zadneho z tech zarizeni se mi ale nepodarilo zjistit jak je to s
  onou ochranou "trikrat a dost", a nenapada mne zpusob jak to jinak
  zajistit. Ostatne obavam se ze zakomponovani teto featury do
  zarizeni by znamenalo nekompatibilitu s USB storage class pripadne
  nutnost nejakych utilit.

  T.V.