mail server hlasi: 511 open proxy

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Pondělí Květen 24 18:25:12 CEST 2004

Jan Nemsak wrote:
> Cafte
> Mail server mailhub.nextra.sk[195.168.1.236] mi zacal odmietat maily z
> jedneho mojho mailservera, pritom z ostatnych ich prijme.
> Ohlasi host mailhub.nextra.sk[195.168.1.237] said: 511 open proxy
> Neviete co je to za chybu 511 - mne sa to nepodarilo vygooglovat. Ale
> tipujem ze nejaky blacklist alebo co.

Tipujete správně.

> Uz sa mi raz stalo ze provider mi pridelil ip adresu (adsl pripojenie -
> dynamicke IP adresy) ktora bola v blacklistoch a niektore servery
> nechceli prijimat postu. Ale tam pisalo inu chybu...

ADSL a vůbec počítače s dynamickou IP adresou by měly v každém případě
používat jako SMTP server smarthost svého klienta.

Spamů přibývá a stále více serverů se odvolává na blacklisty, které
osahují mj. dynamické IP rozsahy.

--
/* Miroslav Petricek             mirek na petricek.cz
    UNIS COMPUTERS, spol. s r.o.  Systemovy inzenyr - UNIX