Osciloskop na Linuxe

benghi benghi na inmail.cz
Úterý Květen 25 12:59:44 CEST 2004

On Fri, 21 May 2004 08:57:01 GMT
Juraj Kundrik <durin na dsdesign.sk> wrote:

> Prepacte vsetci ze, som zle specifikoval otazku.
> Vygooglil som xoscope, xcel som sa spytat ci s tym ma niekto
> skusenosti. Podla navodu mi treba spachat nejaky oddelovac, kym  mi ho
> zadavatel vyrobi mam cas. Tak sa pytam na realne skusenosti.
> Juraj

BOHOVE! Dalsi...

...sri za ten uvod, ale dalsi pokus preskolit zvukovku na osciloskop.
Jiste uznate, ze ponorka je vybornej dopravni prostredek, ale na dopravu
do hospody se moc nehodi. Se zvukovkou je to tak nejak podobne, jako
osciloskop se proste pouzit neda. Duvody:

1. Vzorkovaci kmitocet nanejvys 48kHz (u nekterych typu, ktere byly
nachystany nevim na co, jinak 44.1kHz). Neco jako trigger to
pochopitelne nema (musi se delat softwarove) tedy podle vzorkovaciho
teoremu maximalni kmitocet 24 (22.05kHz) z duvodu aliasingu. Vzhledem k
tomu, ze mam-li alespon castecne zachovat tvar signalu, potrebuji
alespon treti harmonickou (melo by to byt lepsi, ale budiz) dostavam se
naximalni kmitocet signalu nekam k 7kHz.

2. Linearita. Na vstupu zvukovky jsou ruzne filtry (minimalne ten
antialiasingovy) ktere ruzne meni spektrum a toci fazi signalu. Problem
je v tom, ze toto zesilovac osciloskopu delat NESMI (nebo se to musi
kopenzovat) neb to deformuje zobrazovany prubeh.

3. AC-coupling only, aneb zvukovka ma v serii na vstupu kond.

Zaver. Kdyz budu chtit nahravat muziku, udelam to zvukovkou, kdyz budu
chtit kouknout na prubehy signalu, podam si na to osciloskop. Snazite-li
se to delat obracene, muze nasledovat jedine zklamani...