Instalace FC2 se softwarovym RAIDem 1 - problem

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Úterý Květen 25 15:56:44 CEST 2004

On Tue, May 25, 2004 at 02:09:47PM +0200, Petr Vejsada wrote:

> Ano, on nabehne, ale az pote, co slitne uprostred prace. Kdezto pokud bude
> swap na raidu, tak ani neslitne. V tom je ten rozdil.

To zalezi na tom, jak ten disk chcipne. Jadro neobsahuje kod, ktery by
osetril veskere mozne pripady problemu s HW. Krome toho muze byt
degradace vykonu pri swapu do mirroru citelna.

Krome toho vsichni zname S.M.A.R.T. a pomoci toho se dozvite, ze disk
zacal premapovavat vadne clustery (je dobre spustit demona a spoustet
self testy, viz. nedavny post Yenyi).

RAID (alespon tak, jak ho zname v lacinem provedeni) neni konecne reseni
fault tolerance systemu, ktery vam diky nemu vydrzi bezet 24x7. Spise se
snadneji vzpamatujete z prusvihu.

BTW: asi pred tydnem mi padnul stroj na drzku i pres to, ze problem
nebyl se swapem. Proste to pri zapisech do poskozene mirrovane oblasti
prestalo zapisovat a veskere spustene aplikace se odporoucely i s
jadrem. A ten stroj ma navic tolik pameti, ze do swapu v podstate ani
nesahne.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz