IPtables a filtrovani podle MAC adres

benghi benghi na inmail.cz
Středa Květen 26 10:36:40 CEST 2004

Dobrá myšlenka, ale osobně si myslím, že prvky sítě stačí nastavit
staticky, tím lze determinovat z kterého počítače příslušná data pochází
a identifikace uživatele je stejně aplikační záležitost. Jde o to, že to
zvýší ceny všech prvků sítě. Princip se serverem na přihlašování
uživatelů se mi nelíbí už proto, že jeho porucha odrovná celou síť, což
může být velký problém.

V principu na toto stačí, aby každý switch byl _ručně_ nastavitelný a
nevyráběl si svoje tabulky sám, ve všech routerech stačí zakázat ARP a
ARP tabulku vyrobit ručně a věc je hotová. Má to bohužel háček. Pokud by
síť měla obsahovat i nějaké switche, je nutné zakázat na _všech_ prvcích
sítě ARP, včetně klientských počítačů a ručně zavést ARP záznam
nejbližšího routeru a udělat z něj defaultní gateway s tím, že přes něj
půjde úplně všechno, což imho není dobrý nápad z hlediska výkonu sítě.

Myslím, že je to celé paranoidně přehnané. IMHO stačí síť rozdělit do
nějakých oblastí, které si budou navzájem důvěřovat a následně na úrovni
routeru řešit, jaký packet může z ktereho interface přijít (filtrace na
úrovní IP) a o MAC adresu se už vůbec nemusím starat, protože to, že IP
adresa odesilatele zapadá do nějakého rozsahu mi přímo určuje po kterém
drátu to přišlo. No a když tam někdo odešle packet s IP, která nezapadá
do rozsahu, tak ho první router zahodí. Je to sice krapet drahé řešení
(router s firewallem), ale dobře fungující.