jaky FS na externi disk

Nakor nakor na volny.cz
Středa Květen 26 20:11:23 CEST 2004

Ahoj,

poridil jsem si externi disk a chtel bych radu, jaky FS na nej.
Premyslel jsem o jednom z nasledujicich: ext3, reiserfs, xfs. Potreboval
bych nasledujici vlastnosti:
- dosazitelnost driveru (kernely 2.4 a vyssi)
- podpora UTF-8
- pomerne rychle odezvy (mozna tam bude spousta malych souboru)
- stabilita fs jako takoveho
- skoro nemenici se specifikace (jednou naformatuju a vydrzi to dlouhe
roky - nerad bych pri reinstalaci systemu muser preformatovat)

Muzete mi poradit, ktery z techto tri pouzit ??? - pripadne nejaky jiny ???

V systemu pouzivam reiserfs a jsem spokojen, ale nekde jsem cetl, ze se
obcas nekompatibilne zmeni struktura :-\ Ext3 je zase stabilni a funguje
dobre, ale pry ma problemy s velkym poctem malych souboru oproti tomu
xfs takove mnozstvi malych souboru zvlada, jenze nemam prakticke zkusenosti.

Dekuji vsem za rady

	Nakor

P.S. Vim, ze spoustu z techto veci mohu dohledat, ale jde mi o
zkusenosti.