jaky FS na externi disk

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Středa Květen 26 21:33:27 CEST 2004

On Wed, May 26, 2004 at 08:23:32PM +0200, Dracula007 wrote:
> http://linuxgazette.net/102/piszcz.html
>
> Po prostudovani tech benchmarku jsem zacal pouzivat ReiserFS, ale
> rozdily obecne nejsou prilis velke. Zmen ve specifikaci bych se nebal,
> predpokladam ze pokud uz k takovym zmenam dojde, budou k dispozici dva
> drivery nebo se s tim driver bude umet vyporadat. Osobne o takovych
> problemech nevim.

Aktualni verze je 3. Hans Reiser se uz dlouho venuje verzi 4 a uz hodne
dlouho o ni tvrdi, ze je "ready" nebo alespon "temer ready", pripadne
"bude 100% ready velmi zahy". K aktualni verzi se stavi velmi
rezervovane a prakticky je jakakoliv prestava o udrzbe soucasne verze do
budoucnosti miziva (minimalne IMHO). Bude spise "dozivat" (resp. uz
doziva).

A tohle je prave nejvetsi trn v oku firem, ktere (jako treba RH) chteji
rucit za nejaky produkt alespon 5 let a chteji si uctovat tucne penize
za kratka SLA (tj. reakce na incident do omezene doby).

V pripade ReiserFS je pro takove enterprise reseni naprosto nemozne
pristoupit na fakt, ze se upstream na aktualni verzi zahy vykasle uplne,
nova verze jeste vlastne neni a jejich teamu hrozi, ze si bude 4 roky z
5 delat udrzbu na vlastni triko... (protoze adoptovat SUSE kernel je uz
kvuli odlisnostem nemozne a jen udrzba zaplat, jejich prizpusobovani a
testovani je extremne narocne na lidi)

K tomu si pripoctete, ze jedine jadro, kde chodi quota, mate tam
posledni bezpecnostni updaty a nejsou (de fakto) problemy s integraci
dalsich veci do jadra a "chodi to", mate v SUSE kernelu...

A to nemluvim o externich nastrojich (fsck, resize, migracni nastroje na
novou verzi) a tedy problemy pri aktualizacich atd.

Je to proste problem. Nicmene to neznamena, ze si to na svuj jediny
server (ktery je navic vicemene na hrani) nemuzete dat!

Muj (zakaznik) si radsi priplati nekolik 10kKc za silnejsi zelezo, vice
RAM, rychlejsi disky - nez aby pak byl pruser kvuli nejakemu
(polo)nabozenskemu presvedceni nebo benchmarku a zaplatil kvuli tomu
kazdy den 300 tisic pokuty za prodlevu a hrozilo mu vypovezeni zakazky,
ktera zivi 20 lidi z 30 zamestancu (a nebo o vikendu mel stazeny zadek,
az budeme tech jeho 0.5TB dat migrovat zase na nejaky dalsi suprFS).

Nicmene si nemyslete, ze mi ReiserFS vadi. Spise naopak - diky
srovnavacim testum se nekdo (u ostatnich FS) zabyva tim, ze maji nektere
ukazatele naprosto ujete a "je tam evidentne problem".

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz