Vyuziti CPU a HDD

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Čtvrtek Květen 27 09:44:06 CEST 2004

On Thu, May 27, 2004 at 07:26:07AM +0200, PK wrote:

> kdyz zalohuju vetsi objemy z partisny na partisnu, tak mi to na dlouhy
> minyty zneprovozni celej pocitac. Myslel jsem, ze to je vina linuxu, ale
> ono to bude nejspis timhl ze?
>
> jeslize se s nejakou z tech tri moznosti da neco delat, jak ji rozeznam
> plz??
>
> muj chipset je: VIA KT600..

Mate-li distribucni jadro, nemel byste mit problem (neni-li nejake
prehistoricke). Mate-li nejake vlastni, budete se muset podivat, co jste
si do nej nastrkal.

hdparm /dev/hda
hdparm -d1 /dev/hda

Zatezi muzete castecne ulevit tim, ze dany skript budete spoustet s nice
19 (tj. maximalni nice) asi takhle:

nice -19 skript.sh

Nebo za behu skriptu provedete renice:

renice +19 <PID_skriptu>