Konfigurace X na starych SVGA

Vlastimil Ott linux na e-ott.info
Čtvrtek Květen 27 14:51:00 CEST 2004

Jan Reznicek napsal/a dne 27.05.2004 13:51:

> Diky za odpoved, zustal jsem u MDK 8.2, Xfree (asi) 3.3.6 a 4.2 - oboji

IMHO je lepsi 3.3.6, pokud je ta karta fakt stara. Verze 3.3.6 byla
zlata. Sice slozitejsi konfigurace, michaly se akcelerovane servery s
normalnimi, ale vysledek stal za to.

> se stejnym vysledkem, tj osmibitove barvy. Na editaci konf. souboru se
> chytam, snad to zvladnu. Tech chybovych hlasek bylo vic, ale hlavne to
> byly chyby ve frekevenci monitoru (nechapu, nastavil jsem ho) a chybnem

Jak? Uvedte konkretni pasaze.

> fontu (uz vubec nechapu). Podpora podle me znamena, ze to instalator

Taktez.

> okamzite a sam nastavi, protoze ma k tomu zarizeni ovladac, nebo ne?

Ne. Vyznamnou roli zde hraje fakt, ze normalni konfiguratory z XFree
(nemyslim tedy ruzne nastroje typu *drake apod.) se timto temer vubec
nezabyvaji (ja bych rekl 'vubec', bez toho 'temer'). Proste nechaji
natahnout modul pro kartu, a tim to hasne. Stare karty je treba trochu
ladit. Mne se povedlo dostat z karty (kvalitni S3 2MB)
1024x768x16bitx85Hz. Bohuzel to stalo mooooc hodin casu. Ale uz vim jak
na to.

> Kdyz dam ovladac k te Alliance Windowsum, tak mi hned naskoci 16bitove
> barvy...

Mate dukaz misto slibu. ;-) V XFree pojede (snad) taky...ostatne muzete
treba zkusit x.org.

--vo

--

Vlastimil Ott