VPN

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Čtvrtek Květen 27 15:16:56 CEST 2004

Michal Kubecek wrote:

> Jenže to není šifrování bez autentizace, to je autentizace pomocí
> šifrovacího algoritmu.

Není. Autentizace podle mě znamená, ověření identity uživatele.
Tedy dokud není identita ověřena, je služba s ní spojená odepřena.

V mnou zmíněném případě příjemce nezkoumá odesílatelovu identitu
ani ho jinak neidentifikuje. Není tam žádný challenge-response,
prostě šifrují a dešifrují data tak jak mu chodí a v případě,
že jejich CRC nesouhlasí nebo mu nedávají smysl, tak je prostě
zahazuje.

Pracuje se s přepokladem, že nedojde ke kolizi - CRC nebo jiný
algoritmus pro zajištění integrity zprávy bude v případě
nesprávného šifrovacího klíče vždy negativní.

Je to tedy šifrování BEZ autentizace.

--
/* Miroslav Petricek             mirek na petricek.cz
    UNIS COMPUTERS, spol. s r.o.  Systemovy inzenyr - UNIX