VPN

Martin Lebeda mlebeda na centrum.cz
Pátek Květen 28 07:36:44 CEST 2004

Dne 27.05.2004 v 09:56 +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek napsal(a):
> [...]

V okamziku, kdy neni jina moznost, zni otazka: sluzbu provozovat s
rizikem napadeni, nebo ji vypnout?

> 	Neni pravda - kazde propojeni siti realizujete jednim tunelem.
> Jinak se IPSEC co se tyce funkcionality shoduje s Vasim popisem OpenVPN
> ... (az na drobne rozdily)

> 	Certifikovani odbornici MS tvrdi, ze to nelze pres nekolik NATu
> (Linuxovych) protahnout. Naopak jini lide tvrdi, ze jim PPTP (nikoli
> Terminal services - nezamenovat!) takto funguje - mne osobne to ceka asi
> tak za tyden, mohu poreferovat... (zejmena mi neni jasne, jak bez
> explicitniho tunelovani je tam mozne protahnout ten GRE; 1723 ci kolik
> via TCP je zakladni skola, bohuzel to neni vse)

Take jsem zastaval nazor o standardu IPSEC, ale je holy fakt, ze pres
NAT, ktery nemam pod kontrolou ja, ale provider (s nimz se nelze
domluvit) jsem pohorel. Jak s IPSEC, tak s PPTP. _jedine_ co mi v
techto pripadech fungovalo bylo prave OpenVPN (= ssl tunel).

--
Martin Lebeda
  ...nebruc, taky jsi se ucil...