Certifikace nezavirovane posty

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Pátek Květen 28 09:10:49 CEST 2004

	Většina MTA to umožňuje, ovšem funkcionalita, která má toto
zařídit není v MTA integrovaná, ale je součástí dalších balíčku v
případě Sendmailu je to Milter rozhranní - včera či předevčírem jsem o
tom diskutoval soukromně s kolegou Kaňkovským - ono je fine, že třeba v
případě amavisu (konkrétně amavis-ng, ať už 1.6.4. či aktuální CVS) má
amavis-milter zachytávaný EX_UNAVAILABLE (kód 69) a vrací 550 atd... -
bohužel už se jaxi zapomnělo to nějak tomu amavis-milter doručit - vždy
se pošle 99 (zrealizuje MTA->dropmessage), který v podobě
(AMAVIS/MTA/Milter.pm) milteru rozhodně nemá tuto implementaci (vždy
doručuje 99 místo vhodné 69)... Že by to šlo konfiguračně nastavit
(chování), na to radši rovnou zapomeňte.

	Takže je hezké, že to umí MTA (a jak říkal kolega "od přírody"),
bohužel to neumí od přírody a ani často do dnes bez vlastních úprav ani
běžně používané Milter filtry pro MTA (Amavis-ng, SpamAssassin (resp.
jeho milter wrapery), MIMEDefang  či jiné blokace nevhodných příloh
apod.) - já osobně se domnívám, že právě zde je zakopán pes a to, proč
se generuje obrovské množství bounců a jiné havětí místo důrazného
REJECT... (nedělám si iluze, že jiné MTA jsou na tom o moc lépe, protože
ty filtry sdílíme v rámci mnoha MTA a mění se akorát meziksicht)

	Takže přestaňme nadávat nad neschopností adminů a dejme jim k
dispozici opravdu korektní nástroje, možná to bude lepší... - představa,
že každý admin = programátor (tady většinou v Perlu) mi přijde hodně
ujetá... Ty nástroje nejsou běžně dostupné, nejsou v distribucích,
distribuce, pokud obsahuji tyto filtry (jako třeba SpamAssassin v Red
Hat), nejsou takto konfigurovány... kdo za to může? My! a pojďme to
změnit a ne nadávat adminům...