OT: zkusenosti s HP ProLiant DL585 a Linux

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Listopad 3 22:22:05 CET 2004

	Proc OT?

Petr Qaxi Klima wrote:
: Mate nekdo zkusenosti s HP ProLiant DL585 a linuxem?
:
: Nasel jsem ze je podporovany, ale to je vse.
:
: Jak je to s Javou ?
:
: Beha tam SUN JDK ?
:
: Jsou s nim nejake problemy?

	Mame tuhle vec tady, RHEL3 (ale asi tam nakonec dame vlastni
aspon kernel 2.6). V podstate to funguje, akorat nesmite mit zapnute
iommu (mate-li vic nez 4G pameti). Red Hat zrejme uz tusi kde je problem
a vydal nejakou opravu, ale i tak nam prislo nejjistejsi bootovat
s iommu=off. A zadne zarizeni ktere by neumelo DAC nemame, takze
nas to nestoji zadny vykon.

	Jinak pekna krabicka. Nevyhoda je, ze z hlediska HP je tohle asi porad
jeste low-end, takze ten stroj (pokud kupujete vic nez zakladni konfiguraci)
dojde k vasemu HP partnerovi nebo k vam jako jedna bedna v zakladni
konfiguraci a pak dalsi krabicky s pametma a procesorama. A HP vubec
nema odzkousene, ze tyhle veci dohromady chodi. Nas to stalo skoro
tri tydny laborovani, nez se zjistilo kde je problem (a to nemluvim
o dalsi dobe na odstraneni problemu s iommu. iLO je pekna vec pro vzdalene
ovladani serveru, novy firmware uz umi i SSH.

	Pokud mate penize na DL585, zkuste zvazit, jestli si nenechat
postavit skoro totez okolo Tyanu K8QS Pro a za usetrene penize treba koupit
vic pameti, redundantnejsi disky a vetsi zaruku. Tyan ma mene pametovych
slotu (4 na procesor, HP tusim 8) a ma vsechny I/O sbernice zapojene
do CPU0 (zatimco HP ma nektere veci na CPU0 a nektere na CPU1, cili
potencialne vetsi vykon - zalezi co na ty sbernice chcete povesit).
Tyan ma BIOS ovladatelny pres seriovou linku (ale stroj pres to
nevypente) a moznost IPMI (to by vypinani melo umet). HP umi vsechno
delat pres iLO, ale ne pres seriovou liku (iLO se zapojuje do ethernetu).

	Jinak DL585 neni design HP - koupili to od nekoho tretiho.
DL585 ma taky docela dobrou diagnostiku (i podporovanou Linuxem) a spoustu
LEDek hlasicich nefunkcni DIMMy a procesory ...

	Se Sun JDK jsme meli nejake problemy IBM Java fungovala.

-Y.