Existuje lacnejsia alternativa k fibre-channel? Vyber net-fs

Ernest Beinrohr Ernest na Beinrohr.sk
Čtvrtek Listopad 4 14:25:18 CET 2004

Zdravim, rad by som pre nasu firmu poskladal diskove pole. Uz som si aj
nasiel radic (3ware) na 8-12 IDE diskov. Fibre-channel som zavrhol,
vzhladom na 40-80.000,- za kartu pre kazdy server okrem ceny samotneho
pola. Takze spravim linuxovy server s 3ware radicom, HW raid5 s 8mimi
IDE diskami.

Moj problem je pri vybere sietoveho fs. Skusenosti s NFS su velmi zle,
co sa tyka stability, nehovoriac o bezpecnosti (aj ked budeme mat osve
switch a sietovky). Skusal som aj SHFS, ale to je dost pomale a okrem
toho sa mi to fkuse odpaja a musim to remountovat.

Poradite ako toto diskove pole spolahlivo poskytnut mojim servrikom?

PS: skusal som aj secure-NFS a sambu (ano medzi linuxami). Bohvieco to
nebolo.

--
Ernest Beinrohr, (Ing.) OERNii
Admin @ Axonpro.sk, http://www.axonpro.sk/