USB a Modem na notebooku

Julex julex na atlas.sk
Čtvrtek Listopad 4 10:39:54 CET 2004

Dobry den,

    chcel by som Vas poprosit o radu. Pokusal som sa problem vyriesit
    sam, ale nepodarilo sa. Mam MDK 10.1 Community.
    1. Mam notebook s internym modemom, ktory sa mi podarilo rozbehat
       s driverom slmodem. Modem ale môžem spustit len ako root
       zadanim prikazu "/usr/sbin/slmodemd /dev/slamr0", spustim kppp
       a pripojim sa na internet OK. Ked sa po starte prihlasim ako
       user tak pri pripojovani cez kppp vypise, ze nemoze najst
       /dev/ttySL0 a pri prikaze "/usr/sbin/slmodemd /dev/slamr0" mi
       odmietne pristup. Ako user modem nemozem spojazdnit.
       Mam taky pocit, ze port ttySL0 sa vytvori po zadani prikazu
       "/usr/sbin/slmodemd /dev/slamr0". Este ked si pozriem sluzby,
       ktore sa startuju pri starte OS je tam aj slmodemd ale s
       atributom zastavena.
       Moj dotaz je co a kde mam napisat aby sa mi vsetko startovalo
       automaticky pri starte MDK a po prihlaseni ako user by modem uz
       bol spojazdneny. Poprosim o konkretnejsiu radu, som samouk a
       vsetko robim pokus-omyl.
    2. Posledna otazka sa tyka USB. Moje USB periferie: USB kluc
       Canyon, mys Microsoft IntellyMouse 1.1 USB, digi. foto
       Polaroid.
       a) pri instalovani MDK 10.1 som musel instalovat bez
       pripojenej mysi, lebo inac instalacia po vybrati instalacnych
       balikov zamrzla, bez mysi islo vsetko OK. Po nainstalovani som
       pripojil mys a mys aj touchpad fungovali, ale ked som spustil
       Mandrake Control Center tak mys prestala fugovat, ale touchpad
       fungoval. Pomomohol len restart. Cast mojho XF86Config:

Section "InputDevice"
    Identifier "Mouse1"
    Driver "mouse"
    Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
    Option "Device" "/dev/mouse"
    Option "ZAxisMapping" "6 7"
EndSection

Section "InputDevice"
    Identifier "SynapticsMouse1"
    Driver "synaptics"
    Option "Protocol" "auto-dev"
    Option "Device" "/dev/psaux"
    Option "MaxSpeed" "0.12"
    Option "MinSpeed" "0.06"
    Option "BottomEdge" "4200"
    Option "SHMConfig" "on"
    Option "LeftEdge" "1700"
    Option "FingerLow" "25"
    Option "MaxTapTime" "180"
    Option "MaxTapMove" "220"
    Option "FingerHigh" "30"
    Option "VertScrollDelta" "100"
    Option "TopEdge" "1700"
    Option "RightEdge" "5300"
    Option "AccelFactor" "0.0010"
EndSection

Section "ServerLayout"
    Identifier "layout1"
    InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard"
    InputDevice "Mouse1" "CorePointer"
    InputDevice "SynapticsMouse1" "AlwaysCore"
    Screen "screen1"
EndSection

    b) USB kluc tiez mozem pripojit ako root prikazom "modprobe usb-storage"
       a "mount -t vfat /dev/sda /mnt/disk". Ako user sa mi to nedari. Co a
       kde mam dopisat aby sa po starte OS automaticky nahral modul usb-storage.
       A aby som ho mohol USB kluc pripojit ako user. Co mam dopisat
       do /etc/fstab aby sa kluc po zapojeni primountoval automaticky.

    c) S digi. foto to bude asi podobne. Len asi budem musiet zmenit
       sda na sda1. Alebo nie?

Za odpovede Vam vopred dakujem.

Vela stastia,
Július Fedáš