Solaris vs. Linux

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Čtvrtek Listopad 4 17:20:33 CET 2004

On Thu, 4 Nov 2004 11:43:15 GMT, Petr "Qaxi" Klíma <qaxi na seznam.cz> wrote:

>  Jabych sel klidne do Solarisu ... (kompletni dodavka od SUNu), ale
>  nedokazu si predstavit jak je to odlisne od Linuxu, potazmo RHEL-3.

        Hodne, :) zalezi na tom, kolik na to cele mate casu. Ja jsem pokusne
zkousel Solaris a trvalo mi asi tyden, nez jsem se s tim szil tak, abych
mohl normalne pracovat. V /proc jenom informace o procesech (dalsi informace
normalne pristupne v linuxu z /proc se vytahuji pres dalsi programy), divne
cislovani disku (ktere ma ale neco do sebe :), utility v systemu nejsou GNU,
takze tam chybi nektere prepinace, coz v podstate znamena, ze nefunguje cca
50% skriptu (konstrukce export PROMENA=xxx se pise jako PROMENA=xxx; export
PROMENA napriklad), atd. atd. Bylo to ve srovani s Linuxem hooodne pomale,
ale to bych pripsal spis nedostatku pameti --- tehdy jenom 128MB. Je
potreba zapomenout na netfilter a podobne linuxove specialitky a ponorit
se do taju software vznikajiciho v dilnach SUNu.

	Na druhou stranu je to UNIX, takze to neni az takova katastrofa.
Libilo se mi zavadeni systemu (moduly se zavadeji bootloaderem, takze se
jadro neda "patchovat" ruznymi nezvanymi navstevniky a podobnymi vytecniky
za produkcniho chodu), celkove slo citit duraz pro detail a jakousi takovou
jednolitost systemu, ktery neni slepenim nekolika tisic ruznych produktu.
Pekna byla napoveda pres webove rozhrani, ktera prochazela manualove stranky,
dokumentaci, ruzne README, knihy v elektronicke podobe dodavane se Solarisem,
to cele s peknym vyhledavanim.

	Cele rozhodovani bych shrnul do dvou sloganu: "Odvaznemu stesti
preje" nebo "Sazka na jistotu" podle vyberu. Zkousel jste treba nekdy *BSD?
Prechod je podobny, jenom do *BSD jsou nasypane GNU veci, takze Solaris je
jeste o kousek dal.

	Jo, moje zkusenosti jsou ze Solarisu 8.

--
Vašek Stodůlka