Existuje lacnejsia alternativa k fibre-channel? Vyber net-fs

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Pátek Listopad 5 09:07:53 CET 2004

On Thu, 4 Nov 2004 13:25:18 GMT, Ernest Beinrohr <Ernest na Beinrohr.sk> wrote:

>  Zdravim, rad by som pre nasu firmu poskladal diskove pole. Uz som si aj
>  nasiel radic (3ware) na 8-12 IDE diskov. Fibre-channel som zavrhol,
>  vzhladom na 40-80.000,- za kartu pre kazdy server okrem ceny samotneho
>  pola. Takze spravim linuxovy server s 3ware radicom, HW raid5 s 8mimi
>  IDE diskami.
>
>  Moj problem je pri vybere sietoveho fs. Skusenosti s NFS su velmi zle,
>  co sa tyka stability, nehovoriac o bezpecnosti (aj ked budeme mat osve
>  switch a sietovky). Skusal som aj SHFS, ale to je dost pomale a okrem
>  toho sa mi to fkuse odpaja a musim to remountovat.

	No ja bych na to sel od lesa a udelal gigabitovou sit uplne zvlast
pro fileserver <-> servery (servery teda budou mit alespon 2 sitovky) a pak
pouzil NFS. Hardware na to je za par korun a pokud to bude v jedne zamcene
mistnosti, tak to mate i bezpecnostne docela dobre. Problem samozrejme
nastava, pokud servery nejsou nekde pohromade.

	Ale je to fakt home-made low-end.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860