preposlani mailu z prikazove radky

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Pátek Listopad 5 15:35:01 CET 2004

On Fri, 5 Nov 2004 14:19:22 GMT, Pavel Novák <lists na innuendo.cz> wrote:

>  Zdravím,
>  potřeboval bych scriptem automaticky přeposílat maily, které příjdou do
>  pop3 schránky na vzdáleném stroji, k níž mám přístup pouze přes pop či
>  imap, na několik jiných adres. Ty adresy se mění, takže to není možné
>  nastavit přímo někde v administraci mailserveru. Ten mail může mít
>  přílohy a mít více mime typů, potřebuji jej přeposlat tak, jak je.

	Potrebujete fetchmail a $HOME/.forward a pokud si na to nevytvorite
jeste nejakeho pseudouzivatele, tak jeste navic procmail. Nechapu vetu "ty
adresy se meni", dalo by se to nejak rozvest?

>  Tuším, že to v linuxu půjde, a že to bude jednoduché, ale netuším čím,
>  ani jak to vygooglovat. Můžete mi prosím poradit?

	fetchmail umi vytahnout zpravy pomoci POP3 nebo IMAP nebo ceho jeste
a predat je lokalnimu SMTP, ktere je doruci lokalnimu uzivateli. .forward
soubor obsahuje adresy a lokalni uzivatele, kterym se ma veskera dosla posta
preposlat. Procmail Vam pomuze, pokud si nemuzete vytvorit pro Vasi operaci
zvlastniho uzivatele, pak totiz potrebujete nekterou doslou postu odeslat
na vic adres (tu co stahuje fetcmail) a nekterou si nechat (Vasi puvodni).

	Mozna jeste vyuzijete cron, ktery bude celou akci spoustet v nejakych
pravidelnych casech, kazdych 10 minut napriklad.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860