zmena konfigurace- uz neni to p133:-)

Pavel Prchal prchal na dup.cz
Pondělí Listopad 8 12:57:29 CET 2004

Zdravim,
silna slova zbytecne, myslim.

Jan Houstek napsal(a):
> Sice mam na MDK vlastni nazor a rozhodne ho zacatecnikum nedoporucuju s
> takovou vervou jako jini, ale tohle je s prominutim FUD.
>
> Co prosimvas znamena, ze je distribuce "klikoidni"? Jak se klikoidnost
> definuje a jak se meri? Pokud tim myslite to, ze v te distribuci existuji
> propracovane konfiguracni nastroje, ktere *muzete* (a taky *nemusite*)
> pouzit, a ktere bezi jak s X11, tak s ncurses frontendem, tak nevim, proc
> by to melo byt duvodem k nedporuceni.
Zvolil jsem spatny termin, puriste prominou. Na slabsi masine se treba
nespusti Yast atd, atp. Prosim bez ohne (fire). Kdyz jsem sveho casu
zkousel MDK, tusim ze to byla 3.2 rekl jsem si: "Jiz nikdy vice
prikazova radka, na vse jsou lepsi nastroje" a nabil jsem si drzku pri
pokusu prepnout klavesnici na cestinu. Kratce potom jsem se kdesi
docetl, ze se vloudila chybka a neslo to. Konsekvence si kazdy doplni
sam, zdrzoval bych. Takze klikoidni myslim takovou, kde nemusim do
konfiguracnich souboru, coz tazatel tak nejak deklaroval. Dovolim si
tusit, ze na masine s 95 MB to bude dooost utrpeni.

> Proc by ten stroj mel mit problemy utahnout sam sebe s MDK vic nez s
> nejakou jinou aktualni distribuci? Vzdyt at tam da cokoliv, bude tam mit
> podobny kernel, podobnou glibc, podobne programy. Myslite-li to tak, ze si
> bude *muset* spustit X11, tak vas ujistuji, nebude.
Bude si je velmi pravdepodobne muset spustit, protoze napoprve to u
nekterych distribuci tak je a on zacina.

> 1) naucit se anglicky (bez toho to nejde a mozna se vam to bude hodit i
> nekde jinde :)
Opisujete

> 2) sehnat si nekoho ve svem okoli, kdo vam s Linuxem bude zpocatku
> ochotny pomahat a radit (neustale dotazy v konferenci jsou nejen plytvani
> casem rady lidi, ale take porusenim Meta-FAQ)

Zase opisujete

> 3) nainstalovat si nejakou novou linuxovou distribuci na vykonny
> desktopovy pocitac (treba klidne ten MDK od QCM, je u toho hezka prirucka
> psana prave pro zacatecnika) a trochu se s tim systemem seznamit

Ale on ho asi nema, a kdyz ma, ma na nem Windows a nezlikviduje si je
prece Linuxem.

> 4) pak teprve se snazit nainstalovat *server* na pomerne slabe zelezo, a
> pocitat s tim, ze to bude vyzadovat stravit pomerne dost casu ctenim
> manualu, standardu, specifikaci ... zejmena v pripade, ze to chcete delat
> poradne a ne aplikovat metody jako pokus & omyl ve vetsi mire, nez je
> efektivni :)

I metoda pokus - omyl vede k vysledku a mnohdy i ke studiu. Vy jste se
Linux neucil ? Zanate ho od kolebky jaxi ?

Zdravi PP.