sitovka 100 Mbit pro linux

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Listopad 9 22:24:21 CET 2004

On Tue, Nov 09, 2004 at 06:49:45PM +0100, Peter Surda wrote:
> nemyslis nahodou realtek 8139? Tie su v tych vsetkych lacnych kartach.
> Osobne ich tiez pouzivam, pokial nepotrebujem specificke vlastnosti,
> mam ich na niekolkych tuctoch pocitacov a v pohode zvladaju stale
> zatazenie aj roky (napr. router s 9.6MBit linkou). Problemy boli so
> starymi verziami, ale to je uz 3-4 roky nazad.

Realtek 8139 má jediný zásadní problém, a to že při větším zatížení (na
úrovni blížící se 100 Mb/s) zatěžuje měřitelně procesor. Takže pro
nasazení, kde by to mohlo vadit, bych dal přednost např. Intel eepro100,
jinak proti Realteku nemám nejmenších výhrad. Naopak, protože je ten
chipset tak oblíbený v levných kartách, má velmi dobře odzkoušený a
odladěný linuxový driver (na rozdíl od jiných, výkonnějších ale
exotičtějších chipsetů).

							  Michal Kubeček