Mail server s podporou MySQL

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Listopad 11 12:26:20 CET 2004

On Thu, 11 Nov 2004, Petr Klima wrote:

> Co me zajima, je urychleni provozu mail serveru.

V tom pripade vam garantuji, ze toho SQL databazi nedosahnete.

> Soucasna softwarova konfigurace je Debian Woody + qmail + omail. Denne
> tam probehne par desitek (mozna i pres stovku) tisic mailu (vcetne
> spamu....). Nejsou vyjimkou uzivatele majici ve schrance tisice mailu.

Pouzivejte maildir a pokud bude tech souboru opravdu hodne, tak reiserfs
nebo xfs (i kdyz s "nekolika tisici" by nemel mit problem ani ext2/3).
Predpokladam, ze problem bude s rychlosti toho webmailu. V tom pripade je
treba se jemu podivat na zoubek. Co se vykonu tyka, tak nejlepe na tom
byvaji aplikace implementovane jako CGI (perl, C), ktere primo pristupujou
k tem maildirum. Reseni jako PHP frontend k IMAPu mivaji pomerne znacny
overhead (neni mi uplne jasne proc, teoreticky by to nemuselo byt az tak
bolestne).

> Nez zacnu resit hardwarove urychlovani, chtel jsem vedet, jak tomu
> pomoct softwarove. V soucasne dobe jsou maily ulozeny na ext3. Mate
> nekdo zkusenosti, nakolik veci urychli jiny (zrejme reiserfs,xfs) fs?

U adresaru s vice nez rekneme 100k polozkami celkem podstatne. Otazka je,
zda je normalni, aby nekde bylo v jedne slozce tolik mailu.

-- Honza Houstek