RedHat enterprise server

Martin Pokorny konf na cronax.com
Neděle Listopad 14 07:26:24 CET 2004

Luděk Kolář napsal(a):

>Já taky děkuji za uvedený velmi rázný ale korektní postoj.
>
>Ta pozice snažící se nějak "očistit" asi opravdu není v tomto případě na místě.
>
>L. K.

Bohuzel vas musim zklamat, ve financnich otazkach plati presumpce viny.
Urednik neco prohlasi a vy mu to bud vyvratite, nebo ma pravdu on. Co se
tyce sw - pokud prohlasi, ze to mate nelegalne a neprokazete mu opak,
napari vam flastra a danovy unik (neodvedene DPH) a preda vec policii.
Policie, uz v ramci trestniho rizeni, vam musi prokazat vinu (narozdil
od toho financaku) - coz neprokaze a vec odlozi. To vsak nic nemeni na
tom, ze flastra za neodvedene DPH zaplatit musite a pak se o nej muzete
soudit. Vas odpor proti rozhodnuti nema odkladny ucinek. Vysledek
setreni policie muze slouzit jako dukaz a mozna flastra za par let
vysoudite zpet. Takze bych byl velmi opatrny.

Ale: pokud narazite na blbce, udela vam peklo, i kdyz budete mit masinu
polepenou odshora dolu certifikacemi. Kdyz potkate inteligenta, tak
opensource pochopi a delat peklo nebude. Vvvo tom to je.

Navic mam pocit, ze se sw kontroly s financakem precenuji a jestli se
nepletu, tak na kontrolu licenci musi s financakem chodit nejaky
odbornik na sw, aby legalnost licence zhodnotil.
- financak dorazi s nekym, kdo rozumi sw licencim
- uvidi operacni system a ucetni program, resp. office, pokud ho ucetni
program vyuziva
- nechaji si predlozit licence k tomu, co uvideli.
- pokud se jim to nebude zdat, vyhodnoti usle DPH za sw, ktery videli
- daji podnet polici k tomu, aby vam prosla cele PC

Oni totiz nemaji pravo kontrolovat, co mate nebo nemate na disku. Jde
jen o to, co jim sam, pri reseni ucetnicvi, ukazete (prave ten OS,
ucetnictvi a max. office, pokud se vam generuji nejake sestavy do officu).

Martin