rozhovor po netu

Martin Pokorny pokokonf na purus.cz
Neděle Listopad 14 11:35:09 CET 2004

>  Jen, nenechavejte Skype trvale zapnute na strojich s verejnou IP
>adresou, takove Skype zneuziva, protoze pres ne presmerovava spojeni
>klientu, ktere verejnou IP adresou neoplyvaji. A ty datove toky pak byvaji
>nemale.

"Zneuziva" mi prijde silne slovo na to, ze je tato vlastnost popsana
primo na jejich webu. Diky tomuto "zneuziti" spolu mohou mluvit primo
lide, kteri se jinak absolutne nevidi. Jako priklad bych mohl uvest
zrovna sebe - ac mam doma ja i bracha (pres ulici) verejne IP, navzajem
si ani nepingnem, za coz vdecime tomu, ze jsme u providera na jednom
switchi a tento neumoznuje primou viditelnost "svych" pripojek (nevim,
jestli to maji tak blbe nastavene, nebo jde o vlastnost). S nicim jinym,
nez se skype nemam s brachou sanci - a s nim jen diky tomu, ze se
vyuziva treti strana.

Ten datovy tok sice stoupne, ale co jsem se dival, tak nebyva vetsi, nez
20kbit navic. Nevim, jak to rozdeluji, ale tech 20kbit bylo maximum,
ktere neciny skype generoval. A to me na 256kbitech netizi.