Blokující open pásky bez pásky

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Pondělí Listopad 15 10:02:40 CET 2004

Zdravím,

mám tu v Linuxu nainstalovaný Networker a dráždí mě dlouhými prodlevami při
některých operacích.
Zkusil jsem strace a zjistil jsem, že problém je v tom, že se v programech
při jakémsi předběžném osahávání zařízení dělá open("/dev/nst0,O_RDONLY),
který, pokud v mechanice není páska, skončí na I/O error až po 2 minutách a
to je právě ta nepříjemná prodleva.

Neví někdo, jestli jde zvenčí (tedy bez přeprogramování Networkeru :-) nějak
upravit chování ovladače (asi st), aby se v případě nepřítomnosti média open
neblokoval ? Napadl mě nějaký parametr v stinit.def ale nenašel jsem
takový...

Díky

Miroslav Vancl