scribus 1.2 a chybný export do pdf

Martin Šanda martin.sanda na balustrada.cz
Pondělí Listopad 15 12:26:12 CET 2004

Dobrý den!

Při pokusu nasázet v programu Scribus 1.2 inzerát jsem na razil na velice
nepříjemný problém a to je export do pdf. Znaky s diakritikou jsou ve
výsledném pdf "zmršeny". Experimentoval jsem s nastavením, pak jsem si stáhl
novější verzi, ale nic platné.

Pokus vytvořit pdf klasickou cestou přes PostScript funguje, ale výsledný ps a
následně i pdf mají poměrně mizernou úroveň. Jsou "chlupaté" a ani vytištěny
na papíře nejsou moc hezké. (na požádání zašlu) Možná, je ale problém v tom,
že jsem musel použít ttf a pokud bych použil ps fonty, tak by to bylo dobré,
ovšem na druhou stranu, v tom pdf je sice zmršená diakritika, ale fonty jsou
pěkné.

Jako poslední možnost zoufalcovu jsem použil export jako obrázek, ale to je
vůbec přišerné a nepoužitelné ani pro web, natož pro cokoli jiného...

Je to chyba u mě, nebo je to obecně známý problém tohoto programu?

Bez použitelného exportu do pdf je to ale IMHO pro DTP takřka nepoužitelné ;o(

--
S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda

Student DU na FF UK: http://udu.ff.cuni.cz
Redaktor časopisu Bratrská rodina: http://www.cb.cz/rodina/
HomePage: http://www.balustrada.cz/osobni/
Nezavirováno -> mým operačním systémem je Linux
Důkazy ubírají pravdě na síle.
                                                    Georges Braque