IRC za routerem nefunguje

Stanislav Petr stanislav.petr na hosting90.cz
Úterý Listopad 16 11:53:00 CET 2004

Dne po 15. listopadu 2004 19:11 sh napsal(a):
> Zdravim,
> narazil jsem na jeden problem u firemniho routeru (Slackware 10.0 s
> jadrem 2.4.26). Rekneme ze na nem nebezi zadny firewall ani nat(vsechny
> adresy za nim jsou verejne), ciste jenom routuje a pocita trafic. Z
> routeru mi irc funguje tak jak ma. Pokud se vyzkousim z kterehokoliv
> pocitace za routerem pripojit treba na irc.i.cz (ono je to jedno) tak
> spojeni skonci timeoutem a ani nezacne. Traceroute na obou strojich
> skonci na te same masine nekde v internetu. Dokaze mi nekdo poradit v
> cem je zakopan pes ?

Nektere IRC servery delaji ruzne kontroly, jako ident lookup, reverse dns, ...
Nektere dokonce kontroluji, jestli ten, kdo se pripojuje nema nahodou
otevrenej nekterej z proxy portu (3128, 8080 a podobne). Pokud ano, tak
spojeni neprijmou.

Nerikam, ze zrovna tohl musi byt vas problem, erte to jenom jako nasmerovani a
heldejte co se lisi.

Pak muze bejt jeste problem v routeru, jestli tam mate nejakej connection
tracking, protoze IRC jde po vice portech (podobne jako FTP).

--
Stanislav Petr
senior programmer