Mereni a vynaseni do grafu

oldfrog.linux na volny.cz oldfrog.linux na volny.cz
Čtvrtek Listopad 18 16:10:19 CET 2004

Dalibor Straka wrote:

>Ahoj vsichni,

Ahoj

>budu merit load, vyuziti cpu, zatez site, pocet inerruptu, cteni z disku
>atd. Uvedene veliciny bych chtel vynest do grafu. Pro kazdou velicinu
>jeden v zavislosti na case. Nevim vsak zda-li je vyhodne pouzit gnuplot
>(ktery jsem puzival jednou v zivote) nebo rrd tools. Nebo doporucujete
>uplne neco jineho?

RRD spise generuje grafy pro ucely webu. Gnuplot bude asi v tomto pripade
praktictejsi. Jeho pouziti je dost snadne. Nevim, zda ale gnuplot umi
interpolovat,
spise ne. Nicmene interpolovat muzete pravitkem (krivitkem)  :-)

>Konkretne se jedna o mereni zateze _nejakeho_ pomaleho pocitace danou
>sluzbou, kdyz ji vyuziva 5 klientu, 10 klientu a 20 klientu. Vysledek
>se extrapoluje na 100 klientu a podle toho se nakoupi server. Jde jenom
>o velice hruby odhad. Priznam se, ze vlastne vubec nevim kolik ta sluzba
>zere, tak to chci zjistit.

Neni mi jasne, jak ze zatizeni nejakeho pokusneho stroje chcete vyvodit,
jaky stroj koupit. To muze byt netrivialni, myslim. Mimo mereni se jeste
poradte s nekym, kdo podobnou sluzbu take provozuje pro podobny pocet
klientu
a v podobnych podminkach.

Ondrej Nemecek alias 'OldFrog'

tel (domu):     241766035