ADMIN: prodleva listu - resime to

Pátek Listopad 19 01:20:25 CET 2004

Dan Ohnesorg <Dan na feld.cvut.cz> wrote:
> Sendmail je jediny kdo to tak dela. Vetsina ostatnich maileru je
> modularnich, z bezpecnostnich duvodu, a proces co nabira postu ji jen
> stosuje do adresare, nema prakticky zadna prava vzhledem k systemu, ani
> pravo videt uzivatele a /etc/aliases.

vie to aj postfix, courier, a do qmail-smtpd existuje patch ktory to vie
tiez. Samotna skutocnost, ze smtpd vie priamo alebo prostrednictvom
nejakeho programu/modulu citat obsah nejakych suborov, este neznamena ze
do nich vie a bude zapisovat, ze ano.

obavam sa, ze nemoznost odmietnut mail pre neexistujuceho prijemcu na
urovni SMTP je skor "bezpecnostna" ako bezpecnostna vlastnost, navyse
znamena ovela vyssiu zataz mailservera (vdaka bouncom a doublebouncom,
hlavne v dnesnej dobe virusov)

> V postfixu je mozne udelat to, ze odmitate postu podle nejake tabulky,
> kterou si nejak rucne nebo automaticky vytvorite. Ale je to pracne a hrozi
> tam chyba.

ked som ja zistoval tuto informaciu, islo o viac-menej elementarne
nastavenie. Ale je mozne ze ta informacia nebola uplna.

> S qmailem se neco dela o hodne hure. Zvlaste na masine s takovym
> provozem jako ma linux.cz. Navic ruzna omezeni potencialne postihnou
> lidi, kteri nic nezpusobili (odmitani mailserveru bez reverzu, odmitani
> mailu z dynamickych IP adres, od adsl linek a tak podobne).

v oboch pripadoch mozu ti ludia nieco urobit. Posielat postu cez SMTP
servery providera, zmenit providera, a v prvom pripade este existuje
moznost si tie reverzy vybavit.

Specialny problem qmailu je pokial viem ten, ze jednu postu pre viac
prijemcov dorucuje vzdy viackrat, a to aj v pripade ze prijemcovia maju
rovnaky MX, rovnaku domenu. Co je specialne pri mailing listoch celkom
bezne.

How does cat play with mouse? cat /dev/mouse