scp s prenosem prav

Pátek Listopad 19 11:14:53 CET 2004

On Wed, 17 Nov 2004, Stanislav Petr wrote:

> Na takovyhle stehovani mam radsi rsync (je mnohem rychlejsi nez SCP).

Tedy pouze za predpokladu, ze

1. ...to vazne na CPU a vynechate sifrovani. Ale to neni inherentni
vyhoda rsyncu.

2. ...vetsi cast dat uz v cili je a chcete prenest jen zmeny. Jinak je
rsync z principu pomalejsi, protoze musi nejdriv zjistit, ze se
neco zmenilo (ale vetsinou je ten rozdil nepatrny).

> A pokud by jste opravdu potreoval kryptovanej prenos, tak nejdriv
> zkuste tar a az potom SCP (prava zustanu, ale hlavne se zrychli
> prenos, protoze SCP ma mezi prenosama souboru velky prodlevy).

Tar prenasi soubory asynchronne, zatimco scp vzdycky ceka, nez se prenos
dokonci, a pak teprve posila dalsi (mozna je tam dokonce vic roundtripu).
Pokud je soucin poctu souboru a latence site dost velky, tak se rozdil
pozna.