ADSL modem a VPN

Karel Zak kzak na redhat.com
Úterý Listopad 23 12:11:15 CET 2004

On Tue, 2004-11-23 at 11:35 +0100, Pavel Janoušek wrote:
> [...]

Jasne pokud vse zustane v jejich HW tak je to pekne reseni. Ja ale
nadhodil otazku poradneho klienta pro linux (pro stanici).

> Souhlas, navíc s porovnáním k jiným (třeba CheckPoint nebo i OpenVPN) klientům se mi zdá, že ten CISCO VPN klient je na tom ještě uživatelsky velmi dobře...

Cislo klient pro Linux je naprosto desny hack do kernelu, ktery naprosto
ignoruje cokoliv co tam je a obsazuje si veci okolo site podle sveho
uvazeni. (napriklad ignoruje iptables a mam pocit, ze i routovaci
tabulku apod...).

Mne znamy jejiny pouzitelny klient pro Cisco VPN je zatim ne zcela
dotazeny a idealni http://www.unix-ag.uni-kl.de/~massar/vpnc/. Alespon,
ale napoziva normalni interface (tun0) a podporuje i UDP takze podobne
jako original od Cisca je pouzitelny treba pro CDMA.

	Karel

--
Karel Zak <kzak na redhat.com>