Basic Linux 3 - fs.img, cestina, X, login, KDE1

Pavel Benisek benny007-linux na 3dgrafika.cz
Úterý Listopad 23 18:47:12 CET 2004

On Fri 8. of August 2003 20:33, Ondrejm Simek wrote:
> Mam Basic Linux 3 a mam nekolik problemu. Pokusim se je popsat.
>
>   1. ten nejvaznejsi je asi soubor fs.img. celej BL3 se spousti z
> holyho dosu (bez config.sys a jinych sracek) a celej jeho korenovej
> adresar je ulozenej v souboru fs.img. ten soubor je vlastne obraz
> 20MB partition na ext2. je to dost malo (20MB) zkusil jsem soubor
> zkopirovat a pripojit ho. slo to, ale je to takovy krkolomny.
> neexistuje nakej program kterej udela image prazdny partition??

dd if=/ten/soubor of=/dev/partition
partition zamente podle konfigurace za napr.  /dev/hda4

>  2. dalsi docela zavaznej problem (ale uz ne tolik) je cestina. tohle
> je anglicka distribuce a cesky mi mluvi maximalne links bez
> diakritiky. zkousel jsem LANG=czech a export LANG, ale je to stejny.
> potreboval bych hlavne klavesnici.

Pokud v te distribuci nejsou cz locales, coz vzledem k velikosti
predpokladam, pak Vam zadne nastaveni promenne nepomuze.

>  3. jak udelat aby linux startoval do okynek ?

init 5
resp. v souboru /etc/init.tab nastavit defaultni hodnotu na okynkovou

>  4. kdyz linux dokonci start, napise to nakej text a nakonec rekne
> neco jako Press Enter to activate this console. Je to asi tak
> priblizne. Kdyz zmacknu Enter napise  se </#> a muzu psat prikazy.
> zadnej login. nesel by login zapnout? /etc/passwd existuje

natusim

>  5. neda se nekde sehnat KDE 1 ??? ale nechci aby melo 40MB. chci jen
> to nejnutnejsi

netusim
> mockrat dik

neni zac ;)