SUSE nebo jiný Linux

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Čtvrtek Listopad 25 00:31:38 CET 2004

Dne st 24. listopadu 2004 23:15 Jan Houstek napsal(a):

> Chtít můžete lecos a stejně tak si věřte čemu chcete, ovšem obviňovat mě
> veřejně z lží čistě na základě svého přesvědčení mi připadá poněkud
> nevhodné.

Já s těmi silnými slovy nezačal.

> Normální produkční distribuce funguje tak, že se na nějakém stavu zamrazí,
> projde testováním, QA, vychytá se nějaké optimální množství chyb a pak se
> to vydá. Od té doby se na to sahá jen velmi opatrně. Některé distribuce
> vydávají čistě jen security updaty (formou backportů oprav, nikoliv
> povýšením verze), některé i sem tam něco přidají nebo vylepší, ale v
> zásadě v tom není rozdíl.

A k čemu je taková distribuce ? Na poměrně úzkou skupinu serverů a routerů (a
to je BTW přesně to, kde taky konkrétně Debiana používám, přesněji řečeno
jeho klon CZF debian).

> S gentoo je to podstatně složitější, neboť i větev označená jako stable se
> vyvíjí kontinuálně, a i kdybychom na okamžik připustili, že kvalita té
> distribuce je v každém okamžiku stejně dobrá, jako release nějaké
> tradičnější distribuce, tak neustálé updaty a adaptace konfigurace sežere
> neuvěřitelně mnoho času.

Ale právě že vůbec ne. Pravý opak je pravdou.

> To je právě to, co pořád nedokážu pochopit. Lidi posedlí "nejnovějšími
> verzemi" fungují tak, že software měsíc starý je pro ně zcela
> nepoužitelný. Nabízí se ovšem otázka, co tedy používali před dvěma měsíci
> :-)

Ale houby. Pokud je nějaký program uvolněn jako stabilní, proč by měl hnít
další rok (případně několik let <g> ) někde v "unstable" společně s dalšími
tisíci programů a knihoven, aby se to vypustilo najednou jako monolitický
celek, kterým to ovšem není a tudíž je nesmysl s tím tak zacházet.

> Ten zásadní rozdíl nějak nevidím. Apt-get také v 99% skutečně nainstaluje
> to, co potřebuju a v té verzi, kterou pořebuju.

A teď tu o červený karkulce.

> A upgrady mi trvají pár
> vteřin (a ne celou noc strávenou kompilací).

To jistě. A hlavně když vyjde nová verze, tak stahovat nějaká ISO a pak se
modlit, aby se to nemuselo ve finále přeinstalovat úplně.

> Problem je v tom, ze uz v tomto vlaknu mnohokrat padlo, jak uzivatel
> gentoo rozumi "podstate Linuxu" na uplne jinem levelu nez kaciri z jinych
> nabozenstvi.

Zase silná slova. Odpověď  už jsem psal v jiném mailu.

Ctirad