SUSE nebo jiný Linux

Vojta Janota vojta na pohoda.cz
Čtvrtek Listopad 25 10:49:59 CET 2004

> No normalni uzivatele obvykle potrebuji posledni aplikaci a ne knihovnu
> (glibc). Takze to je docela blby priklad.
> A na gcc obvykle taky nic nezavisi a taky lze snadno naistavat vice verzi
> gcc najednou. Takze taky dost blby priklad.
> :-)

to je hezke, ze vite co bezny uzivatel potrebuje a co ne. nicmene to
bych nechal na uzivateli a drzel bych se toho, co dana distribuce
umoznuje a co ne.

jak jiste vite, novejsi verze glibc mimo jine obsahuji opravy chyb ve
verzich starsich a zavadeji chyby nove :) takze se muze stat, ze ke
spravne funkci urcite aplikace potrebujete novejsi (nebo dokonce
urcitou) verzi glibc, protoze opravuje urcitou konkretni chybu starsi
(novejsi) verze. ja vim, vam se to jeste nestalo, takze to vlastne bezny
uzivatel nepotrebuje, takze to je blby priklad.

> Muzete mi napsat, co si predstavujete pod vyrazem "aktualni stabilni
> system"? Je slusna sance ze to unstable nebo testing bude s prehledem
> splnovat (nenechte se mylit nazvem :-) ).

ale ja jsem to uz napsal. stabilni je to co vyvojari oznaci za stable.
to co je oznaceno jako unstable nebo testing nikoli. temto verzim zrejme
neco chybi a proto je vyvojari oznacili tak jak je oznacili. co jim
chybi? typicky rozsahlejsi testovani a potom taky podpora. pokud stale
nemate jasno, podivejte se napriklad sem:
http://www.debian.org/releases/unstable/

> Sebian unstable ma posledni verze software takze se obcast sejdou dva ruzne
> programy, co se spolu nejak nedohodnou popr. novy program za nejakych
> meznich podminek zablbne. To lze resit jen dukladnym otestovanim a na to
> proste potrebujete cas. T.j. pokud pouzijete v Gentoo posledni verze
> programu tak proste z principu MUSITE narazit na obdobne problemy.

presne tak a to testovani at delaji vyvojari a nikoli uzivatele. tohle
gentoo umoznuje zcela. debian ne. proc to gentoo umoznuje? protoze diky
prekladu ze zdrojaku nedochazi k nutnosti pri upgrade jedne aplikace
povysit i vsechny knihovny a ostatni zavislosti vuci kterym byl novym
balicek prelozen.

tohle je vlastnost gentoo a dalsich source based distribuci, tak proc
jim to nepriznate? ja vam ten vas debian neberu, ale tohle proste neumi
a umet z principu nemuze.