SUSE nebo jiný Linux

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Čtvrtek Listopad 25 14:22:43 CET 2004

On Thu, 25 Nov 2004, Kateřina Bubeníčková wrote:

> Mozna jsem naivni, ale myslela jsem, ze kdyz v iptables zakazu vsechny
> porty zvenku a zevnitr chci jenom internet - port 80- tak je to

Prosim, neplette si pojmy Internet a web. Myslel jsem, ze tohoto prohresku
se dopousteji pouze marketingova oddeleni ISP.

> bezpecne, i kdyz je tam treba ten Vas RH 9.0. Samozrejme pokud si
> nestahnu nejakeho trojana pro linux a nepracuju pod rootem. Nebo je to
> jinak?

Muze byt chyba v IP stacku kernelu. Muze byt chyba v kodu netfilteru
(iptables). Muze byt chyba v nejake PHP aplikaci (kdyz mate otevreny ven
ten port 80), ktera umozni utocnikovi ziskat shell s pravy webserveru a
pak uz pres libovolnou nezapatchovanou bezpecnostni diru prava roota. Muze
byt chyba v samotnem apache/PHP. ....

--
JiKos.