SUSE nebo jiný Linux

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Pátek Listopad 26 13:21:39 CET 2004

Milos Prudek napsal(a):

> Ano, nejake procento bude upgradovat casteji. Pro vetsinu lidi je ale
> hlavni prekazka pro upgrade:
>
> - neochota ucit se neco noveho

Co je potřeba učit se nového k tomu, abych napsal dvě slova do konzole
(nebo kliknul ve frotnendu) a přijely mi aktualizované verze programů co
používám ? Co by za takovýhle komfort dali uživatelé komerčních OS !

> - nedostatek casu ucit se neco noveho

Nic takového není potřeba.

> - nedostatek casu resit problemy s prenosem dat, konfiguraci atd. Takove
> problemy se casto najdou.

Nechápu o čem mluvíte. nejhorší, co se může stát je, že v nové verzi
programu bude nějaká BUGa, tak není absolutně žádný problém vrátit se
obratem k předchozí verzi.

> Nedostatek casu je dan tim, ze vetsina lidi nema ladeni pocitace jako
> sveho konicka. Misto toho radeji chodi na bowling, zaplavat si, jezdi na
> koni, maji divku, maji deti, nebo treba studuji cizi jazyky. Objektivne
> nemaji cas.

Probůh, Vy se mě snažíte utlouct mým vlastním argumentem ? Od začátku
mluvím o tom, že Gentoo je z krátkodobého i dlouhodobého hlediska
nejmenší práce.

> Ano mam. Linux mam jako jediny system na desktopu asi 5 let. Jsem
> dostatecne IN ?

No, dejme tomu ;)

> Momentalne mam rok stary Mandrake 9.2. Zatim nebudu upgradovat - nemam
> absolutne zadny duvod.

No vidíte. Hromada lidí ovšem má důvodů hafo.

> Uvedeni lide jsou profesionalove v nepocitacovem oboru, rekl bych ze
> neradi upgraduji casteji nez jednou za rok. Navic bych rekl ze pouzivaji
> Win nebo Macintosh, kvuli sirsi nabidce aplikaci.

Možná Vás to překvapí, ale já znám hromadu lidí (včetně sebe), kteří
mají linux opravdu na profesionální práci a nemají ho k tomu, aby se
mohli vrtat v linuxu.

> [...]
>
> "Za tři roky jsem na nic nemusel šáhnout. Přechody 2.4->2.6, xfree->Xorg
> zcela bez problému. Nic jsem za tu
> dobu nemusel přkonfigurovávat nebo nedejbože přeinstalovávat. Prostě
> neřeším
> systém, jenom na něm pracuju."

> Ta veta je z Vaseho pohledu v poradku. Vtip je v tom, ze ja taky jen
> pracuju. Dokonce tolik pracuju, ze jsem jeste nepresel na jadro 2.6 ani
> na X.org. Protoze mam stabilni, na viry imunni, vode odolny system. Proc
> upgradovat, kdyz nemusim? Tento nazor je vetsinovy. Nic vic jsem nechtel

No a to má být argument ? Tak na to jádro 2.6 a Xorg přejdete třeba
za měsíc nebo za rok. Pointa spočívá v tom, kolik práce a času s tím
budete mít Vy a kolik já.

Ctirad