SUSE nebo jiný Linux

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Listopad 26 18:20:29 CET 2004

On Fri, Nov 26, 2004 at 04:05:26PM +0100, Kovar Jan wrote:

> Pro ty mladsi bez zkusenosti - ze je neco noveho, to neni v nekterych
> prostredich zadne plus. Nasli byste ve velkych firmach hodne opravdu starych
> OS, ke kterym existuji moderni ekvivalenty, ale nikdo si je nedovoli
> nasadit.

K tomu bych jako perličku uvedl jeden kuriózní příklad nasazení Linuxu
ve firemním prostředí. V jedné firmě (regionální zastoupení významné
světové automobilky) měli skladovou aplikaci pro DOS, která byla napsána
ještě ve FANDu blahé paměti. Jenže najednou zjistili, že jim to pod
novějšími Windows nechodí, protože klient si nějak nechce rozumět se
síťovými disky. Tak přišli s nápadem, že se postaví linuxový server, na
který se budou uživatelé přihlašovat přes SSH a tam se ta aplikace bude
spouštět pod dosemu. Nejdřív jsem se je snažil přesvědčit, že je to
naprosto šílený nápad a že jim radši napíšu nový systém založený na SQL.
Nedali si ale říct, tvrdili, že by migrace byla příliš náročná (hlavně
organizačně), tak jsem to zkusil a kupodivu to fungovalo. Pokud vím,
používají to tak spokojeně už asi dva roky.

							  Michal Kubeček